東京アート情報クリッピング title-top

Entries

スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

コメント

コメントの投稿

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

トラックバック URL
http://anclipping.blog104.fc2.com/tb.php/321-7bdf42ec
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

Kit Katチェア

Kit Kat Chair


Kit Katの椅子。テレビCFの企画らしいですが、実際に屋外のライブスペースなんかにあったら人気モノになりそうな椅子ですね。組み立てに一切道具を使わないんですって。ちょいとデザインを変更して長椅子タイプがあればカップルシートとしてさらなる人気モノに。。。そろそろビアガーデンの旬に突入ですね☆(まだ早いかw)

以下 Fast Company よりクリッピング↓↓


Have a Break ... In a Kit Kat Chair?

Free furniture is the new 30-second TV spot.

Here's something we haven't seen before: adverts that transform into chairs, no tools required! Thrown up around a handful of Gen-Yer haunts in New Zealand recently, these flat-pack plywood posters, each a DIY project in waiting, are the latest gimmick experimental ad campaign from Kit Kat -- like a grown-up version of a cereal-box toy.

Kit Kat Chair

Except more useful. They can be assembled in a few minutes by pulling off the poster's six wood pieces then slotting them together. Voila! A lawn chair. Or a fresh addendum to the living room. Though the Kit Kat logo splayed across the seat back pretty much guarantees that only broke-ass college students will want anything to do with them.

That's obviously the target, any way. JWT New Zealand, which orchestrated the whole thing, explains the campaign: "In the Kiwi summer of 2010, large crowds gathered at outdoor events and concerts. But how could we capture the imagination of this captive audience, give them a break from the ordinary and bring the iconic Kit Kat brand to life?" Furniture, duh!

Kit Kat Chair

So free furniture must be the new 30-second TV spot or something. The Minnesota-based design company Blu Dot embarked on a similar marketing offensive last year, when it planted comp GPS-enabled chairs around Manhattan, then tracked where they ended up. They got loads of press for it. Kit Kat, apparently, has too, even though the chairs are a limited run, and there aren't any plans to produce more, as JWT New Zealand Managing Director Simon Fitch tells us.

But it's probably just as well. If Kit Kat's campaign were too successful, they'd have to make much sturdier chairs.

[Images courtesy of JWT New Zealand]


Have a Break ... In a Kit Kat Chair? - [found at Fast Company]

スポンサーサイト

コメント

コメントの投稿

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

トラックバック URL
http://anclipping.blog104.fc2.com/tb.php/321-7bdf42ec
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

Appendix

TAB人気イベントリスト

おすすめAPP

『TokyoArtBeat』
TokyoArtBeat - Art Beat inc


『ミューぽん 美術館割引クーポン』
MuPon, Museum Coupons (2012 Edition) - Art Beat

Search..

Contact me!!

名前:
メール:
件名:
本文:

バナー

東京アート情報クリッピング

カテゴリ

QRコード

QRコード
  1. 無料アクセス解析
上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。